folk borde läsa på innan man går till attack!

Fick nyss en länk av Sepher, lars vilks blev attakerad igen för sin konst och sina yttranden om mohammed profeten.
Det jag inte förstår är vad muslimerna tänker med ?
Det verkar inte som om dem har läst på koranen....
Man kommer ju flera gånger under sitt liv bli testad på sin tro om allah, teodiseproblemet.
Det finns då flera sätt att gå tillväga för att motbevisa och eleminira dessa problem, dock är inte våld än av dessa.
Man får ju bara använda våld i heligt krig ! detta är inte ett sådant.
Visst man får inte heller avbilda mohammed profeten, dock är sverige ett kristet land , med öppen religionsfrihet.
Då kan man fråga sig om detta inte är en större synd att befinna sig i och att leva i ?
Svaret är nej igen , men får och ska accseptera andra religioner så länge dem inte"strider"mot koranen.
90% eller mer som händer i sverige strider mot koranen, och 90% av muslimerna i Sverige strider också mot koranen. Våld, alkohol,brott, sex , mm dessutom står det i koranen att dit man kommer ska man anpassa sin tro och levnadsstil efter förhållanden som finns.
Så att vara en rättfärdig muslim i sverige är omöjligt!
Religion är omöjligt !

Ex, Min pappa föddes till muslim i Irak,
enligt koranen så är sonen eller sönderna som födds lika som pappan, muslimer och kurder i mitt fall.
Min kusin skulle gifta sig, min pappa vittna och skrev på papprena eftersom han är "muslim", mullan (prästen) frågade om någon av hans sönder också var muslim!
Min pappa sa och löjligaförklarade mullan och sa:
Är du inte mulla ? kan du inte koranen ?
Jo säger mulla och förstår inte.
enligt koranen säger pappa så är sönderna till fadern alltid muslimer och har det ursprung faderna har.
Och då blev mullan tyst och brorshan var  vittne.
Sen sa pappa också att det är i sverige vi är i , det finns ingen lag om vilken tro man har när man skriver på
legal dockuments, kontrakt.

Skumt va ? en mulla som inte kan sin koran, ibland undrar man , speciellt när
en icke troeende verkar kunna mer... haha

Finns mycket att säga och skriva om religion och politik, dock tänker jag inte skriva mer om det!
kolla länken om ni inte redan sett!

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7113675.ab

http://www.unt.se/uppsala/unt-tv-vilks-overfallen-i-uppsala-932797.aspx

Får reservera mig för lite fel eller nått i texten, skrev det som hastigast!


Kommentarer
Postat av: marre smarre

skitbra skrivet david!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-12 @ 14:35:37
Postat av: Dave Hall

Thank U =D

2010-05-12 @ 18:10:07
URL: http://hallbergsnakna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0