Insanity

Jag är trött nu , lite lätt fövirrad också, och känner att mina ögonlock börjar bli för tunga för att jag ska orka ha dem uppe. Jag känner att dagens dos av pollen har tagit ut sin rätt, min hals och näsa kännder sig bränd, en jobbig känsla som inte försvinner ur tankarna oavsett vad du hittar på .

Jag började tänka på att jobba med jobbiga jobb, jobb som tar upp mycket tid, sliter mycket på kroppen och som innebär att man inte träffar vanligt folk under långa perioder, jobb som håller en vaken i 18 timmar, 4timmars sömn och dem två resterande timmarna försöker man förtvivlat kolla sin facebook och hålla sig uppdaterad!
Sånna jobb, typ som jag "vill" ha som svetsare är ett jobbigt jobb! Visst man tjänar sina pengar och man har sina lediga veckor men för att hålla sig i form och klara av vardagen,jobbet och det sociala finns det bara en väg för att hålla galenskapen i sig borta ! Nämligen alkohol....
Alkohol är socialt, man träffar alltså folk, man får lättare ligga, och det får en att känna sig bra.
Man vill ju inte jobba jätte mycket och hårt för att sedan inte ha några pengar kvar efter varje månad, så vad gör man för att hålla sig borta från hjärnans galenskap?
Jag funderar och funderar och finner inte många svar....

När man pratar med lärare, andra som varit ute och jobbat och när man tänker på sin egen erfarenhet av sådana jobb så finner man bara ett svar som får en att hålla galenskapen borta, nämligen alkohol!
Är alkohol då gud gåva till det hårt jobbande folket? Eller finns det ett annat sätt att hålla livet i styr när man jobbar som en tok?
Att bara jobba jobba jobba och sedan komma hem och bara vara hemma när alla andra jobbar är det något man
vill vänta på ? Att skaffa tjej fungerar inte när man jobbar skift veckor, inte heller att ha ett djur, att träna är dumt då man inte orkar eller hinner efter jobbet, att ha en hobby är inte heller ett alternativ då man oftast sitter ensam eller åtminstonde så gör man samma sak timme in och ut, något man fått nog av på jobbet, så vad gör man för att inte "GO INSANE" ?

Jag vet inte, och jag tror det blir en speciell upplevelse att uppleva, har tänkt på meditation, men så igen , det gör man hela tiden omedvetet när man jobbar för att få tiden att gå.
Det här är ett Dead end!

Puss och kram , sov så gott och drömm så sött!
Saknar dig redan !
Yours truly
// Dave Hall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0