Ladda på innan träning!

Nu är det torsdag och den har haft lite olika inslag än så länge på dan,
jag beskymras fortfarande lite av min förskyning, men va fan NO PAIN NO GAIN!
Vi har suttigt på CFL idag och lyssnat på företagsamhet, det var nyttigt och bättre än jag trodde :)
Nu sitter jag och laddar inför gym!

Det finns olika sätt att ladda inför gym och träning, alla har vi lite olika knep och så klart beror det på vilken slagsträning du är ute efter och vad ditt mål med träningen är !
Har man väl kommigt på vad det är så är det sedan rätt så lätt att komma på hur man ska ladda!

Det finns några faktorer som alltid spelar stor roll och som inte heller alltid påverkas av energin i kroppen!
Nämligen motivationen!

Det är alltid viktigt att kunna trigga sig själv innan ett pass till max! Man måste komma till gymmet med motivation för att kunna prestera, det spelar alltså ingen roll och du kommer till gymmet full med energi och massa xplode i kroppen!
Vill inte skallen vill heller inte kroppen!

Alltså en viktig faktor är psyket och där av motivationen, hur man får motivation är olika, det gäller att hitta sitt eget sätt att motivera sig själv till att prestera till max!
Vissa kollar på olika filmer där gubbarna står och ryter och kastar vikter omkring sig på gymmet, andra lyssnar på musik, vissa gör båda, andra gör inget, vissa kollar sig i spegeln och blir missnöjda med det som visas och triggas alltså till att PUMPA MUSKLERNA ! 
ETT STORT TIPS ÄR ATT HITTA SIN TRIGGANDE FAKTOR OCH ANVÄNDA SIG AV DEN ! 



Andra viktiga faktorer är energi intaget!
Man måste ha energi i sig för att prestera till max! hur stort energi intag och hur nära inpå träningen är olika !
Vissa laddar med mat och kolhydrater två timmar innan, andra en timme innan. Vissa trycker i sig 50gram protein en timme + aminosyror, sen finns det ju koffein att använda sig av, eller det jag rekommenderar och tycker är bäst!
N.O - Xplode från bsn!

Sen är det också viktigt enligt mig iallfall att man måste ha slappnat av innan träingen eller iallfall hunnit fokusera på vad man ska göra och förbereda siig mentalt ! Mycket om träning och speciellt när man ska pumpa muskler handlar om psyket och förberedelse till smärta!

...................................................
Så se till att ladda med motivation genom att hitta vad du triggar på .
Se till att ladda med rätt energi för just ditt mål!
Fokusera och ladda mentalt.
Planera din träning.

Dessa bör man ha innan man går in på gymmet!
Sen finns det ett gäng faktorer att tänka på under gymmet och efter för att göra ditt nästa pass bättre och kanske lite bekvämare! det kommer mer om det senare.
EX. strecha!

jag lyssnar nu mera alltid på We are the world Haiti edition på Youtube just innan jag tar på mig skorna, sen blir det ju aminosyror och lite protein en timme före, samt xplode halvtimme innan!
sen så kollar jag allmänt mycket på bodybuilding och kraftsport så blir mycket hetsig av det ! =D


puss och kram så länge så höres och ses vi !
pusss

Kommentarer
Postat av: SS

bra inlägg gubben!

2010-05-27 @ 18:40:16
Postat av: Forgman

Bra med motivationstips!

2010-05-27 @ 20:37:52
URL: http://www.buildingbrainandbody.com/
Postat av: Dave Hall

Danke !

Motivation är ju det viktigaste när man ska göra något =D

2010-05-27 @ 20:55:30
URL: http://hallbergsnakna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0