Lördag

Jao, lördag idag då , Söderhamn verkar livat =P
Sitter och har nyss beställt en massa från gymgrossisten, bland annat Cla, Koffein, Bcaa och lite annat standars skit.
Jag ska nu göra ett uppehåll med N.O-Xplode , har kört det konstant nu ett bra tag , så nu är det vila från det :) känns faktiskt skönt att inte behöva ta det ! Kan man slappna av på kvällarna , brukar få svårt att sova när jag tar det för sent efter skolan där nån gång ! Fast nu blir det koffein tabeltter istället så vi får vell se hur det blir med sömnen ändå!

Jag har kollat runt på webben om sömn och vad man ska och kan göra när man vill sova fast kroppen inte riktigt vill eller att skallen inte riktigt vill!
Ska ta upp det lite senare tänkte jag , men kan dra nå snabbt exempel på vad som komma skall.

Stress innan sömn = inte bra
Alkohol och sömn = orolig sömn
Hungrig och sömn = somnar inte alls + nedbrytning av muskler
För mycket vätska och sömn = Upp och kissa
För mycket intag av information innan sängen = orolig sömn = inte bra

Att göra för att sova bättre?
Planera intag av mat och vätska , och gå alltid på toa innan du kryper ner och släcker lampan.
Ha ett anteckningsblock med fungerande penna bredvid sängen när du kommer på saker du bara måste komma ihåg till imorgon.
Studera inte fram tills du ska sova utan sluta minst 1h innan du kryper till kojs.
Meditera, slappna av och tänk ut och "prata" med sig själv, red ut dina tankar.

SOV SÅ GOTT =D

Nu så ska jag försöka hitta på något , har gjort nästan alla mina sysslor för idag , måste dock ner till ica en snabbis !

Just e a !




Gjorde en grym shake imorse efter promenaden!

2dl havre gryn fibre
1dl whey-80 protein pulver
2dl lätt mjölk
MIXA !
och njut!
Det som också är bra med denna shake är att efter så där en 4min så är man mätt ! =D
MUMS ! =D

En annan shake jag gör innan jag ska dra iväg på kvällen är

3-4 ägg vitor
2dl  lätt mjölk
3 te skedar ekologiskt kaffe
gott och bra =D ibland trycker jag också i mig omega3 tabeltter samtidigt! fungerar jätte bra !
Då har ma energi och kraft för kvällens alla små äventyr!


nu så hej då !
pussss

Kommentarer
Postat av: Robin

Jag kör 5 dl mjölk 2 dl havregryn 1 dl whey 80 1 dl gainer sen en bannan och litte glas på det och självklart ett egg eller två

2010-06-11 @ 19:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0