Söndagen har nu snart nått sitt slut och lite tips och trix ska upp

Söndagen har gjort sitt, fick en hel del gjort , så jag är mer än nöjd med dagen, vakna upp lite förkyld känndes det som , och nu börjar jag känna mig bättre, så hoppas på en bra dag imorgon ! =D


Träning då:
Mycket i min vardag handlar just om träning, jag tänker på hur jag äter, vad och när jag äter och ätigt och det är inte
alltid lätt att äta rätt!
Alla vet vell att protein bygger muskler, och tillsamans med aminosyror så bygger man bättre och sliter inte heller ner dem lika snabbt vid tex deff.
När man läser runt på olika hälsositer så säger man att ca 2-3gram protein per kilo ska man äta!
Jag brukar därför räkna med 2.5gram, sen får man anpassa beroende på sin egna kroppstyp, det är bara att kolla sig i spegeln och tänka till  och prova lite.

Lite andra tips som är viktigt inom träning är:

Struktur: Vet vad du ska göra på gymmet innan du kommer dit.
Planera innan: Se till att du inte får slut på mat så du börjar äta något annat gott från skafferiet! var förberedd!
Skapa en vana: Gör träningen och framförallt kosten till en vana! Ät alltid vissa tider eller iallfall runt en viss tid, var ca 3e timme.
(laga all mat och handla veckans mat en dag i veckan, spara tid och planera din mat och du har en perfekt vecka!)

Se det framför dig:
När du kommer till gymmet måste du se dig själv framför dig när du pressar, du ska föreställa dig själv framför dig som en stor biff som klarar att flytta vikten hur lätt som helst! Om du kan se det kan du oftast göra det!
Man ska ALDRIG VARA RÄDD FÖR VIKTEN!



MR 8th time Olympia legend Ronnie Coleman:
Many people wanna be a bodybuilder,
But not as many wanna move that heavy ass weight!
 

Man klarar alltid mer än vad man tror, det gäller att alltid konsentrera sig och samtidigt vara avslappnad i / med övningen.


Mangnus Samuelsson:
Om du klarar att göra 10rep utan hjälp kör du för lätt för att bygga muskler!


Man ska ha en som passar i låt oss säga bänkpress: Om du kör ett sett på 100 och klarar precis 10rep, så måste du köra 110 och om du då klarar 6-7rep är det bra, men då fortsätter du att köra med passaren som bara låter dig bromsa (exsentrisk träning) och sedan lyfter ni tillsamans, på så sätt ligger du på ditt max ! och det är bara när man ligger på sitt max som man bygger större muskler! Allt annat är underhåll!

Nu är det dags för sömn , upp tidigt imorgon som vanligt !
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Robban

Flera bra saker att tänka på. Planering är a och o, vare sig det gäller kost eller träning. Visualisering är ett mycket bra "redskap" för att förbättra resultaten i gymmet, mind over matter!

2010-05-24 @ 19:00:24
URL: http://www.buildingbrainandbody.com/
Postat av: Dave Hall

daaa, så är det =D

2010-05-26 @ 18:20:04
URL: http://hallbergsnakna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0