Sunday - The day we have for preparation

Söndag då, vaknade upp idag , kännde mig sjuk , lock i ena örat, svettig, ont i hals och näsa.
Känner att pollen är på gång , big time ! Jobbigt i början ,tills man börjar vänja sig.

Så vad gör man då på en söndag? Ja  tränar iallafall inte idag , ska på promenad , men det räknas inte.
Jo idag är den dag jag kallar förberedelsedagen, jag lagar matlådorna för veckan, jag handlar maten för veckan (utom all mjölk och frukt), jag tvättar och städar det som behövs, allt för att underlätta veckorna och spara tid!
Ett smart tips till alla som känner att tiden inte räcker till varje dag ! var så god ;) haha

Vad mer hittar man på, på en söndag?
Jag hade tänkta att göra en så kallad spa dag , men icke då, ingen ide när man känner sig trött och lite halvt sjuk,
så det får nog bli på min andra vilodag nämligen
onsdag :) , då blir det bad i badkaret, sol i solariet och kanske kanske till och med fixa lite med skägget ! färga eller raka eller fixa en cool frilla med det ? Sen så blir det lite avslappning med streching och sånt tjaffs! Det är viktigt ,så man inte blir för stel eller får infalmmationer i musklerna!
Sen så är det bra för skallen men avslapping och genomtänkning och bearbetining med alla tankar man har, hjälper till att slappna av :) So thats all good =D

Längtar tills imorgon , vill få tiden att gå snabbt just nu , vill svetsa , vill träna och vill att nästa helg ska komma!
Denna helg var Wagneklevs här och hängde i deras fina sommarstuga , så jag och Shahroz åkte dit och tog en kopp kaffe och en båttur med Alle och Victoria :) det var både trevligt och skönt =D DET ÄR JÄTTE FINT DÄR UTE !

Nu ska jag iväg till köket och potionera upp fullkornspastan och kyckligen till mina matlådor :) Blir 6st idag , så man har veckan ut =D

puss och kram så länge!
Peace


Kommentarer
Postat av: Robban

Det är bra med "förberedelsedagar" tycker jag. Precis som du säger så får man mer tid över till andra roligare grejer.



Krya på dig Big Dave. =)

2010-05-23 @ 18:36:27
URL: http://www.buildingbrainandbody.com/
Postat av: Dave Hall

Yes :) Thanks

2010-05-23 @ 22:06:26
URL: http://hallbergsnakna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0